آموزه های اخلاقی ،تربیتی، دینی کودکان

امنیت اسباب‏بازى براى كودكان

1391/2/20 22:58
نویسنده :
315 بازدید
اشتراک گذاری

در خرید اسباب‏ بازى، چه نكاتى را رعایت كنیم تا خطرى براى فرزند ایجاد نشود؟
 نكته بسیار مهم در خرید اسباب‏بازى براى كودكان زیر 1 سال، نوع و اندازه آن است. برخى از اسباب‏بازى‏ها براى این كودكان بسیار خطرناكند. آنچه در اختیار آنان قرار مى‏گیرد، ابعادش نباید از 3 یا 4 سانتى‏متر كمتر باشد؛ زیرا خردسالان در این سن، همه چیز را به سمت دهان خود مى‏برند و ممكن است آن را ببلعند.

گاهى خود اسباب‏بازى بزرگ است؛ اما قطعات جدا شدنى (چشم، دماغ، باترى كوچك و...) دارد و با توجه به كنجكاوى كودكان در این سن، احتمال جدا كردن قطعه و بلعیدن هست. گاهى كودكان زیر 1 سال به سمت اسباب‏بازى‏هاى فرزندان بزرگ‏تر جذب مى‏شوند؛ بنابراین حتما به فرزندان بزرگ‏تر خود بیاموزید كه در اتاق خود یا زمانى كه والدین، مراقب برادر یا خواهر كوچك‏شان هستند، بازى كنند.
فرزندان بزرگ‏تر را از خطرهاى احتمالى اسباب‏بازى‏ها براى خواهر یا برادرشان آگاه سازید.
گاهى اسباب‏بازى بزرگ است و از این جهت مشكلى ایجاد نمى‏كند؛ اما متأسفانه براى نشان دادن چشم و ابرو و دهان آن، از رنگ‏هاى شیمیایى استفاده مى‏شود كه ممكن است باعث مسمومیت فرزند شما شود. اسباب‏بازى‏هاى پرزدار نیز كودكان مبتلا به آسم را دچار مشكل مى‏سازند.
لطفا براى كودكان زیر 1 سال بادكنك نخرید؛ زیرا ممكن است هنگام تركیدن، باعث ترس و وحشت آنان شود و نیز به صورتشان صدمه بزند.
در اسباب‏ بازى‏هاى داراى سوراخ‏هاى كوچك، احتمال گیر كردن انگشت كودك و در اسباب‏بازى‏هاى ریسمان‏دار، امكان پیچیده شدن به دور گردن او وجود دارد؛ پس به این نكات امنیتى توجه كنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)