آموزه های اخلاقی ،تربیتی، دینی کودکان

آثار منفی مشاهده روابط جنسی والدین

1391/4/3 10:35
نویسنده :
1,164 بازدید
اشتراک گذاری

آیا مشاهده روابط جنسی والدین، آثار منفی بر کودک می گذارد؟

 اگر کودک، شاهد فعالیت جنسی والدین و دیگران باشد، در انحراف جنسی او در آینده تأثیر خواهد گذاشت؛ بدین سبب، اولیای الهی در این باره هشدار داده اند.

رسول خدا فرمود: و الذی نفسی بیده لو انّ رجلاً غشی إمراته و فی البیت صبیٌ مستیقظٌ یراهما و یسمع کلامهما و نفسهما ما افلح ابداً ان کان غلاماً کان زانیاً او جاریةً کانت زانیةً. " 1 "

 

سوگند به کسی که جانم در دست او است، اگر مردی با همسر خود بیامیزد و در خانه، کودکی بیدار باشد و ببیند یا سخن و صدای نفس کشیدن آن ها را بشنود، هرگز رستگار نمی شود و سرانجام به زنا آلوده خواهد شد؛ چه پسر باشد و چه دختر.

آن بزرگوار، از آمیزش زن و مرد در حالی که کودک در گهواره به آنان بنگرد، نهی فرموده است. " 2 "

نزدیک به این مضمون، از امام صادق(ع) رسیده است که فرمود:

لا یجامع الرجل امرأته و لا جاریته و فی البیت صبیٌ فذلک مما یورثٌ الزنا" 3 "

مرد با همسر خود، نزدیکی نکند؛ در حالی که در خانه کودکی هست؛ زیرا سبب زنا می شود.

این فرمان، از دیگر اولیای الاهی نیز رسیده است

علت این تأکید، آن است که عوامل بیرونی و محیطی، به صورت ناهوشیار بر غریزه جنسی کودک تأثیر می گذارد و وقتی صحنه نزدیکی پدر و مادر را ببیند، ممکن است به جهت تقلید، همان کار را با همسالان خود انجام دهد یا به سبب کنجکاوی، با آلت تناسلی خود بازی کند که در هر دو صورت، لذتی را در پی خواهد داشت و همین لذت و استمرار عمل، او را دچار انحرافات جنسی می کند.

تصویر یا صدای عمل جنسی والدین، در حافظه و ضمیر ناخودآگاه کودک می ماند و سبب فشارهای جنسی بر او در دوران نوجوانی و به ویژه

بلوغ می شود که غرایز جنسی در او بروز می یابد.

در خبرها آمده بود: جوان 27 ساله ای که به سبب انحرافات جنسی به 2 بار اعدام و 3 سال زندان محکوم شد، در اعترافات خود، علت انحراف خویش را مشاهده روابط جنسی والدین ذکر کرد؛ به همین سبب، در قرآن کریم دستور داده شده است که به کودکانتان بیاموزید هنگام خلوت با همسر خود( پیش از نماز صبح، هنگام ظهر، و پس از نماز عشاء)، سرزده به اتاق شما وارد نشوند؛ چرا که ممکن است پوشش مناسبی نداشته باشید( نور، 58) یا شما را در حال آمیزش ببینند و سبب بلوغ زودرس آنان شود.

پاورقی

1- حر عاملی، وسائل الشیعه، ج20، ص 134

2- نوادر راوندی، ص 14
3- حر عاملی، وسائل الشیعه، ج14، ص 94

 برگرفته از کتاب نسیم مهر دهنوی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)