آموزه های اخلاقی ،تربیتی، دینی کودکان

بازی هاى ترسناك با كودك

1391/3/9 13:16
نویسنده :
988 بازدید
اشتراک گذاری

همسرم دائم با پسر 3 ساله‏ام بازی هاى ترسناك می كند و در بازى، نقش موجودات وحشتناك را به عهده می ‏گیرد. آیا پیامد منفى نخواهد داشت؟

ج: طبیعى است كه فرزند شما از این گونه بازی ‏ها به هیجان می آید و شاید خودش نیز بی میل نباشد؛ اما به طور قطع پیامدهاى منفى خواهد داشت.

توجه داشته باشید كه خردسالان نمی توانند مرزهاى خیال و واقعیت را از هم باز شناسند و این گونه بازى‏ ها آن‏ها را دچار وحشت می ‏كند یا دست كم كابوس‏هاى وحشتناكى را در پى خواهد داشت؛ به ویژه كه جاندار پندار نیز هستند و به شكل‏ها و اشیا جان می دهند و ممكن است این ترس به اشیاى بیجان نیز گسترش یابد.

نكته مهم‏تر این كه ممكن است در دنیاى واقع هم از موجوداتى (گربه، سگ، خرس و...) كه پدر نقش آن‏ها را به عهده می گیرد بترسد، و این ترس تا سال‏ها او را رها نسازد.

این مسأله در دزد بازى، پلیس بازى، دكتر بازى و مانند آن نیز صادق است. نشان دادن چهره‏اى ترسناك از دزد یا پزشك یا افرادى از ملیت‏هاى مختلف نیز همین پیامدها را دارد.

در صورتى كه فرزند شما علاقه فراوانى به این گونه بازی ‏ها دارد و بر بازى با پدر به این صورت اصرار می ‏ورزد، باید بازى، بسیار ملایم، كوتاه و زودگذر باشد.

برگرفته از کتاب نسیم مهر حسین دهنوی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)