آموزه های اخلاقی ،تربیتی، دینی کودکان

برهنگی کودکان

1391/4/3 10:41
نویسنده :
1,199 بازدید
اشتراک گذاری

چندی پیش وقتی در اتاق را باز کردم، دختر 5 ساله ام را با پسرخاله

همسالش دیدم در حالی که برهنه بودند و به یک دیگر نگاه می کردند.

در مواجهه با چنین صحنه هایی چگونه باید برخورد کنم؟

ج: توجه داشته باشید که این گونه رفتارها در کودکان زیر 6 سال جنبه اخلاقی ندارد و از روی کنجکاوی و برای کشف است .دید کودکان درباره بدن خود و همسالان، مانند دید شما نیست؛ بنابراین، هنگام مواجهه با این گونه صحنه ها خونسردی خود را حفظ کنید و شوکه نشوید.

مناسب ترین برخورد این است که به آن ها بگویید: « بازی کردن بدون لباس، کار درستی نیست. لطفاً سریع تر لباس هایتان را بپوشید.» به آن ها کمک کنید تا لباس بپوشند و فعالیت دیگری برایشان پیدا کنید و بعد بگویید: « مگر نمی دانید برخی از قسمت های بدن که مایو آن را می پوشاند، خصوصی است؟! همان گونه که توالت خصوصی است و دو نفری به آن جا نمی روند،

بدن هرکس هم خصوصی است و نباید دیگری آن را ببیند»؛ البته در فرصت های مناسب برای فرزندتان روشن کنید که وقتی می خواهد لباس عوض کند یا به حمام برود، اشکالی ندارد لباس هایش را از تن درآورد یا در ضرورت ها، والدین و پزشک خانواده می توانند به بدن او نگاه کنند.

نکته مهم!

اگر این اتفاق زمانی رخ دهد که سن پسر خاله دختر شما چند سال بیشتر است، آن را جدی تر بگیرید و ارتباط آن ها را به طور غیرمستقیم کم یا قطع کنید و در صورت عدم امکان قطع ارتباط، بر خلوت های آنان نظارت غیرمستقیم داشته باشید.

برگرفته از کتاب نسیم مهر آقای دهنوی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)